
×
Die Musikforschung, 4 (2024): In seiner Gesamtschau präsentiert sich der Band als sehr heterogen, wobei die Qualität und Quantität der Beiträge zum Thema ihn zur unentbehrlichen Lektüre für alle machen, die sich mit der Oper des 18. Jahrhunderts befassen. Dies liegt zum einen an der Vielfalt der behandelten Fallstudien, zum anderen an den methodischen und definitorischen Fragen, die er aufwirft.
Operatic Pasticcios in 18th-Century Europe
Contexts, Materials and Aesthetics
herausgegeben von Berthold Over und Gesa zur NiedenIn Early Modern times, techniques of assembling, compiling and arranging pre-existing material were part of the established working methods in many arts. In the world of 18th-century opera, such practices ensured that operas could become a commercial success because the substitution or compilation of arias fitting the singer's abilities proved the best recipe for fulfilling the expectations of audiences. Known as »pasticcios« since the 18th-century, these operas have long been considered inferior patchwork. The volume collects essays that reconsider the pasticcio, contextualize it, define its preconditions, look at its material aspects and uncover its aesthetical principles.